Van ouderdom en places to stay - Reisverslag uit Chitila, Roemenië van mariet mulders - WaarBenJij.nu Van ouderdom en places to stay - Reisverslag uit Chitila, Roemenië van mariet mulders - WaarBenJij.nu

Van ouderdom en places to stay

Door: mariet

Blijf op de hoogte en volg mariet

01 Juni 2016 | Roemenië, Chitila

Allen Allereerst een erratum.De namen van Jorik'Gerhard en Denis zijn weggevallen in vorig verslag.Het spreekt dat ook zij een waardevolle aanvulling hebben gegeven aan het onderwijs aan artsen .verpleegkundigen en fysio.s,denis met Apgar en vroeggeboortes.Jorik met Ultrasound scanning en een heuse wedstrijd interpretatie met verrasende resultaten en Gerhard die lang na zijn pensioen moest ervaren dat zijn verhandeling over axillair letsels na geboorte nog steeds actueel materiaal zijn voor fysio.s ect.
Over ouder worden gesproken...oud ben je pas zeg ik altijd als je een platina kaart van de ANWB hebt ..(oeps!Maar ouder ben je ook wanneer je vrienden in Nepal hebben besloten een kamer voor je te maken voor geval je hulp en woonruimte nodig hebt op deze leeftijd(66)Ik voelde me meteen 100 toen Rajendra trots de kamer liet zien die permanent voor mij was ingericht!Bed stoel.tafel en tveetje en natuurlijk op de etage met zijn twee mama.s HELLEP.ook bij het verdienmodel in de ouderen opvang was een kamer voor mij voorzien.Laten we hopen dat dat nog even niet bewaarheid wordt.Inmiddels heeft de big boss .Mijzelve plaats gemaakt voor de little boss Sunita.
Na een goede vergadering in Duhlikel waar de ideen breder en mooier werden naarmate het vloeistofniveau lager werd in de fles van Rajendra com suis en onze notulist maar ophield met schrijven .Gingen dr Binod en ik volgende ochtend naar Scheer Memorial waar ik geacht werd een operatie te filmen van een ok waar Binod mee wil publiceren.
Net zulk werk in Nepal.... Patient kreeg spinaaltje .alles klaar.licht weg.zaklamp erbij.Een bleke leerling bleef nog net overeind.In de operatiekamer gewoon foto.s maken.Vlieg in de ok Mepper erbij.Vlieg dood.Dan is patiente het beu dat gesnij in haar buik en omdat ze slechts licht verdoofd is laat ze dat duidelijk merken.Met twee zusters wordt ze in bedwang gehouden tot ze weer rustig is.Hechtmateriaal ligt op vensterbank gezusterlijk naast de horloge en portemonnaie van Bindd in de operatiekamer.De deur blijft open naar de koffiekamer ernaast want het is warm.Na drie uur is de operatie spoedig verlopen en leeft de patient nog en lacht al bijna weer.(Ze zal geen portoperatieve infectie krijgen)
De Fysio therapie in SCHEER is verrassend schoon en helder en de equipment een museum waard Er wordt nog druk gefangood .maar dank zij Dinesh niet meer gemasseerd!!!Al zouden velen dat wel lekkerder vinden dan al dat geoefen.
Operatieverslagen ezn worden gewoon met handje geschreven in grote boek en dan met de lokale bus terug naar KTM voor de laatste loodjes in de modderzooi.In Kathmandu is de regering begonnen met de aanleg van riolering en watertoevoer voor zover aanwezig en dat betekent dat de hele stad is opgebroken en een modderzootje is.Wie bedacht heeft dat ik een soepjurk moest hebben met een WITTE broderiebroek heeft kennelijk vergeten dat er nog zoiets als een regentijd bestaat.
Die avond ontmoeten we mijn vrienden van het eerste uur uit Finland Toendertijd werkend in Amp Pipal zijn ze nadat de kinderen zijn uitgevlogen teruggekeerd naar Kathmandu voor langere tijd.Heerlijke herinneringen.mooie avond!Dat bracht natuurlijk ook de vraag van een langduriger visum.Michael en LUpe(Argentinie) weten daar alles van en Sunita en ik krijgen rode oortjes van de woordenstroom van Michael .maar het komt erop neer dat ik een researchvisa kan krijgen als ik de data gebruik die we al hebben.Spreekt dat de researchvraag niet van het zelfde kaliber is als in het westen en eigenlijk gewoon het werk behelst dat een ander had moeten doen.We zullen zien.De mannen (Binod .Dinesh.Sunita )krijgen nu een instructie uurtje om Baby goed in en uit te pakken,Daarna even naar solarfirma.Inpakken en wegwezen naar het vliegveld.In Abu Dhabi maar 1 uur transfer tijd .Hopenlijk komt dit keer bagage mee.Ik dank jullie allen voor jullie inzet en vertrouwen en hoop dat jullie blijven steunen tot we december 2017 officieel overdragen.Nog een klein stukje te gaan .wat contracten en investeringen en we moeten natuurlijk ook nag een stukje baby betalen...Geeft niet .we komen er wel Dank jullie en tot ziens.Mariet Gerda Denis Gerhard.Jorik en Albert
Kijk niet naar de taalfouten er is geen tijd te verbeteren en het toetsenbord is alweer half gereduceerd

• 01 Juni 2016 - 08:03

Marielle:

Hi Mariet en allen, weer heel mooi werk verricht, respect!!
    Nu weer allemaal met veel voldoening goede reis huiswaarts.
    Wij hadden weer mooi leesvoer.

Liefs Marielle

• 01 Juni 2016 - 11:17

Marie-Louise:

Het blijft inderdaad altijd weer bijzonder om te lezen hoe het jullie allen daar vergaat. Knap werk verricht, dat jullie hebben opgezet wat doorgang vind. Geweldig!
    Lieve groet, Marie-Louise

• 01 Juni 2016 - 12:44

Desiree America:

Goede thuisreis allemaal! Mooi om dit verslag te lezen, Mariet en ik kijk uit naar een binnenkort een keer live bijpraten in Maastricht!